torsdag, juni 14, 2007

Casting Crowns i Århus

For en del tid siden fik jeg at vide til IMU at der var koncert med Casting Crowns i Århus, tirsdag d. 12 juni - og at det egentlig bare blev sagt uden nogen rigtig grund, for billetterne var udsolgt, men så vidste vi da hvad vi gik glip af. Det var lidt bittert... men så et stykke tid efter får jeg at vide at de laver en koncert mere om onsdagen (igår)... så en veninde skynder sig at skaffe billetter til hende, mig og en mere! - dejligt!

forhistorie^^

Anyways... vi tog til Århus allerede fra morgenen af så vi brugte hele dagen med at rende i butikker, kigge lidt rundt omkring, sidde ned og slappe af (det gjorde vi meget - måske mest), og bare nyde hinandens selskab. Dét var hyggeligt.
Dertil kom jo så koncerten om aftenen med Casting Crowns i Musikhuset i Århus (som vi fandt i første forsøg (dog med guide-hjælp fra en anden veninde (som bor i Århus) dagen før)) - det var en fantastisk koncert.
Så fedt at kunne mærke Guds nærvær, føle Ham helt tæt på - bare dét var hele turen værd. Dertil kommer så at Casting Crowns er et glimrende lovsangsband, nogle gode vidnesbyrd (meget rammende for det meste), amerikansk (er det ikke noget i den retning de er?!) men selv jeg der ikke rigtig forstår engelsk forstod hvad de sagde, ang. det kan man jo ikke andet end tro på Helligåndens kraft og evne til at oversætte!

Vi sad helt nede forrest (det hed række tre, men der var nu kun én række foran) på det der normalt er orkesterpladserne.
Det korte af det lange; det var en fantastisk og indholdsrig oplevelse som jeg fik meget ud af.